ziomekTargi turystyczne to idealne miejsce dla tych, którzy pracują w branży turystycznej i którzy chcą w niej być na bieżąco. To świetna okazja, by spotkać się z innymi ludźmi z branży i nawiązać nowe kontakty. Usługodawcy, organizatorzy turystyki i agenci chętnie z możliwości brania udziału w takich targach korzystają. To również szansa dla urzędów miast i gmin na promocję swego rejonu.
Targi turystyczne można podzielić na kilka grup, przede wszystkim ze względu na osoby i organizacje biorące w nich udział. Są więc targi organizowane tylko i wyłącznie dla osób z branży, zaś publiczność chcąca „pozwiedzać” nie ma możliwości wstępu na taką imprezę. Są też targi turystyczne organizowane dla samej publiczności oraz takie, na których publiczność może spotkać się z ludźmi z branży. Oferty turystyczne pojawiają się również na innych targach, które mają charakter wielobranżowy, a turystyka stanowi tylko jedną z kilku prezentowanych w trakcie imprezy. Nie brak również targów związanych z turystyką, jak targi sprzętu kempingowego czy targi wyposażenia hotelowego. Na takich imprezach bardzo często umożliwia się zaprezentowanie również oferty turystycznej.

Targi turystyczne można podzielić również za względu na ich zasięg. Tu wyróżnić można zatem targi turystyczne o zasięgu lokalnym, targi krajowe oraz te największe – międzynarodowe.
Najważniejszą kwestia związaną z udziałem w targach poszczególnych wystawców jest efektywność takich działań. Każdy wystawca chce przecież pokazać się na takiej imprezie z możliwie jak najlepszej strony, licząc jednocześnie na szereg korzyści będących następstwem takiej prezentacji.
Jak zatem wygląda sprawa efektywności targów turystycznych? Na co mogą liczyć wystawcy?
Przede wszystkim w dość specyficznej sytuacji są prezentujące się podczas targów gminy lub miejscowości turystyczne. Na sprzedaż liczyć one nie mogą, za to na skuteczną promocję i kształtowanie pozytywnego wizerunku gminy w oczach innych – jak najbardziej. Dla innych: organizatorów, agentów lub usługodawców, również sama sprzedaż i nawiązanie umów handlowych nie jest głównym celem udziału w targach. Liczy się bardziej promocja i reklama oraz możliwość podpatrzenia poczynań konkurencji. Można również poznać potencjalnych odbiorców wybranych usług, poznać nowe trendy w turystyce oraz zebrać opnie o ofercie firmy.